یزدفردا :دکتر حبیب معظمی: برجسته ترین خصوصیت دکترمحسنیان راد، وجه پژوهشی و روح جست وجوگرپژوهشی ایشان است

دکتر حبیب معظمی ، روزنامه نگار، پژوهشگرومدرس دانشگاه به مناسبت در پیش بودن مراسم تجلیل از خدمات 30 ساله ی دکتر مهدی محسنیان راد به توسعه و تعمیق دانش ارتباطات در پیامی که به دبیرخانه دایمی همایش روابط عمومی الکترونیک ارسال کردنوشت: هیچ سخنی و هیچ متنی را از ایشان نشنیده و نخوانده ام مگریافته های پژوهشی درخود داشته باشد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا :متن کامل این یادداشت را می خوانید:

درباره محسنیان راد

دکترمهدی محسنیان راد را از دورۀ لیسانس تا دکترا بسیارآموخته ام واصل جهان پسند سپاسگزاری و قدرشناسی اقتضا می کند که درباره ایشان بنویسم: او ازشاگردان ودیرپاترین اساتید کنونی درهمراهی استاد عزیز و پدرعلوم ارتباطات دکترکاظم معتمدنژاد بوده است و درتمام دوره های فراز و فرود رشتۀ ارتباطات با ایشان و این رشته بوده وهست. با اینکه به هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) درآمد اما هیچگاه از انتقال دانش خود به دانشجویان این رشته درکرسی اصلی و قدیمی ترین کرسی ارتباطات در ایران یعنی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه دریغ نکرد و همواره ارتباط آموزشی و بهره رسانی علمی خود را با این محل و دانشجویانش حفظ کرده است.

برای من برجسته ترین خصوصیت دکترمحسنیان راد، وجه پژوهشی و روح جست وجوگرپژوهشی ایشان است. هیچ سخنی و هیچ متنی را از ایشان نشنیده و نخوانده ام مگریافته های پژوهشی درخود داشته باشد.

برخورداری از چنین روح وسیرتی دوجنبه وحوزۀ تاثیری داشته است. نخست آنکه به دانشجویان و بهره مندان آثارش جایگاه رفیع روش و پژوهش را تزریق کرد چنان درکی داد که روش همسان بینش و در کنار او دارای اهمیت است و این در گفتار و کتبش آشکارست و این نیاز علم جویان دانشگاهی بوده و هست که به تحقیق و پژوهش توجه قابل اعتنایی داشته باشند.

دوم اینکه چنین منش وسیرتی در دکتر محسنیان راد، به رشتۀ علوم ارتباطات در ایران آبرو بخشیده است. طی سه دهه اخیر، رشته ارتباطات با رشته جامعه شناسی دریک مکان ویک دانشکده به نام دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی همسایه بوده است (سردر ورودی این مکان به وضوح این سخن را عینیت بخشده است. اینجا شاید تنها دانشکده ایران وجهان است که دونام، دو تابلوی جداگانه به فاصله نیم متر از یکدیگر دارد که درسرآن نصب است: دانشکده علوم اجتماعی،  دانشکده علوم ارتباطات). جامعه شناسی ها به طعنه یا در صحنه ارتباطاتی ها یعنی همان همسایه ای که جایش را اشغال کرده بودند، را به ضعف روش و فاقد روش متقن و محکم علمی و تحقیقی متهم می کردند. اینجابود که دکتر مهدی محسنیان راد با منش پژوهشی خود رشتۀ ارتباطات را سربلند کرد. کسانی که با ایشان مآنست و ممارست علمی داشته اند نیک فهمیده اند که «روش» چه جایگاه رفیع درعلوم دارد.

دکتر حبیب معظمی (روزنامه نگار،پژوهشگرومدرس دانشگاه)

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا